Welkom bij Wonen Noordwest Friesland Over ons Nieuws en publicaties Nieuws Tevreden huurders Wonen Noordwest Friesland!

Tevreden huurders Wonen Noordwest Friesland!

Leestijd: 2 min

Waardering huurders gestegen naar een 7,9

De huurders van Wonen Noordwest Friesland zijn tevreden over de dienstverlening van de corporatie. Dat blijkt uit het onderzoek dat brancheorganisatie Aedes met haar jaarlijkse Benchmark heeft uitgevoerd. Aan dit onderzoek deden bijna 300 corporaties mee. Het geeft een beeld van de prestaties van elke corporatie en van de gehele sector. 

Wat zeggen onze huurders?
Wonen Noordwest Friesland is trots op maar liefst twee dikke achten van zowel de nieuwe als de vertrokken huurders. Gemiddeld geven onze huurders de dienstverlening van de corporatie een mooie 7,9. Dit cijfer ligt hoger dan het gemiddelde huurdersoordeel van een 7,6 van alle corporaties uit het onderzoek. 

In het onderzoek is ook gevraagd naar de waardering van huurders voor hun woning. Landelijk geven huurders voor de kwaliteit van hun woning een 6,9. Bij Wonen Noordwest Friesland ligt dit op een hele mooie 7,1. 

Hoe doen we het verder?
Wonen NWF scoort een A als het gaat om de Bedrijfslasten. Een prachtige score die aangeeft dat de organisatiekosten laag liggen. En ten aanzien van duurzaamheid liggen we goed op koers naar een gemiddeld label B voor onze woningen in 2021. 

Reactie Wonen NWF
Wij zijn heel tevreden met deze uitkomsten uit de Aedes Benchmark’ aldus Martine Huizinga, directeur-bestuurder van Wonen NWF. ‘Het huurdersoordeel is voor ons één van de belangrijkste onderdelen. We doen het uiteindelijk voor onze klant. Binnen onze corporatie wordt hard gewerkt aan het verder verbeteren van onze dienstverlening. Het bieden van betaalbare kwalitatieve goede huurwoningen in een fijn dorp is voor ons speerpunt in ons werk. Het is mooi dat dat positief door onze huurders wordt gewaardeerd. In het komende jaar gaan we verder op de ingezette weg. Dit doen we samen met onze huurders, onze belanghouders en onze eigen organisatie!’